loading...
پي سي گيم l مرجع دانلود بازی
devillate بازدید : 172 دوشنبه 1403/02/31 نظرات (0)
http://www.faupload.com/upload/90/Aban/10-15/google-plus-www-DragonDL-com-.jpg

گوگل خود را به مخاطب تحمیل می‌کند,توجه اجباری به پلاس

گوگل‌پلاس اینجاست، چه از آن خوشتان بیاید، و چه نیاید آمده است تا درکنار ما بماند. همه‌چیز به این مساله اشاره می‌کند که گوگل، پلاس را انتخاب کرده است تا مرکز «شیوه جدید کار کردن» آنها باشد. گوگل‌پلاس «رتبه ‌صفحه جدید» آنهاست.


ادامه مطلب را بخوانید ...


گوگل پلاس مرکز تمام داده‌هایی است که گوگل درباره کاربرانش جمع‌آوری کرده است. با آن اطلاعات تلاش می‌کند اینترنت را تا حد امکان برای افراد مختلف شخصی کند. ولی برای به‌دست آوردن اطلاعات و تبدیل آنها به با ارزش‌ترین شکل ممکن برای افراد، گوگل نیاز دارد تا مردم از پلاس استفاده کنند یا نهایتا از گوگل‌پلاس خبر داشته باشند. اگرچه تعداد کاربرانی که ثبت‌نام کرده‌اند زیاد هستند، ولی هنوز فعالیت آنها کمی پایین به‌نظر می‌رسد. بنابراین گوگل هر کاری را که در قدرتش است، انجام می‌دهد تا پلاس را درنظر کاربران اینترنت بیاورد.

در نتایج جستجوها

شاید منطقی‌ترین راه برای درنظر آوردن گوگل‌پلاس، نشان دادن آن در صفحه‌های نتایج جستجو باشد. زمانی که وارد گوگل شده باشید، می‌توانید دکمه کوچک +۱ را در کنار نتیجه جستجو ببینید و همچنین در بالای آن ببینید که چه‌کسی از افراد موجود در فهرست شما یک صفحه خاص را +۱ کرده‌اند. روان‌شناسی به ‌ما می‌گوید اگر ببینید شخصی که شما می‌شناسید به‌چیزی علاقه داشته باشد، شانس این که شما هم به آن علاقه نشان دهید، بالاتر می‌رود. اگر ببینید شخص آشنای شما، نتیجه‌ای از جستجو را مشاهده کرده است، شما نیز برای دیدن آن ترغیب می‌شوید.

+۱ در نتایج جستجو به‌چیزی تبدیل خواهد شد که در آینده رشد فوق‌العاده‌ای خواهد کرد. در آینده همه وارد گوگل می‌شوند (log in) و بنابراین گوگل می‌تواند به‌شما اطلاعات شخصی صحیحی ارائه کند و اگر کسی یک صفحه خاص را +۱ کرده باشد در صفحه SERP (search engine result page یا صفحه نتیجه موتور جستجو) شخصی گوگل شما مشخص‌تر نشان داده می‌شود.

دکمه +۱ در وب‌سایت‌ها

یکی دیگر از راه‌های بسیار ساده و واضح درنظر آوردن پلاس، قرار دادن دکمه +۱ در وب‌سایت‌هاست. اکنون این دکمه مانند توییت و دکمه Like فیس‌بوک، تقریبا در هر سایتی یافت می‌شود. وب‌سایت‌هایی که هنوز این دکمه را ندارند، بالاخره دیر یا زود این قابلیت را در خود قرار خواهند داد. هرچه تعداد سایت‌هایی که دکمه +۱ دارند بیشتر باشد، افراد بیشتری به آن اعتماد می‌کنند؛ حتی آنهایی که دقیقا نمی‌دانند چه‌ چیزی است. این که «من این را قبلا دیده‌ام» یک تفکر قوی در روان‌شناسی است.

در میل‌باکس شما

گوگل‌پلاس، آن هم در میل‌باکس شما ؟ بله دقیقا! اگر شما از جی‌میل استفاده می‌کنید، آن را حتما خواهید دید؛ ولی چه‌کسی می‌داند در آینده چه‌چیزی پیش خواهد آمد؟ درحال حاضر گوگل این کار را کرده است که اگر شما از جی‌میل استفاده می‌کنید، درباره کارهایی که افراد موجود در فهرست شما انجام می‌دهند، بخوبی آگاه می‌شوید. اگر از جی‌میل استفاده نمی‌کنید، فقط متوجه خواهید شد کدام دوست شما از آن استفاده می‌کند. در حال حاضر اگر شما با شخصی در یک روند ایمیل قرار داشته باشید، گوگل آخرین توییت آن شخص را به شما نشان می‌دهد.

این یک راه کوچک اما بسیار مهم برای نشان دادن گوگل‌پلاس است. میل‌باکس جایی است که بسیاری افراد معمولا در آن حضور دارند و فعالند. اگر بتوانید پلاس را وارد این فعالیت کنید، برنده بازی شده‌اید؛ روشی که گوگل اکنون از آن استفاده می‌کند. از طرفی اگر این کار یک تبلیغ باشد، روندی بسیار ملایم دارد و برای افراد مزاحمتی ایجاد نمی‌کند؛ برخلاف گوگل باز که به‌عنوان به‌روز رسانی در میل‌باکس شما ظاهر می‌شد. این کار به ایمیل‌های شما اضافه نمی‌کند بلکه فقط به‌شما یادآوری می‌کند سری هم به پلاس بزنید.

نوار خاکستری

زمانی که گوگل برای اولین بار نوار خاکستری را آزمایش می‌کرد، مردم باور نمی‌کردند گوگل تا این حد به طراحی‌اش آسیب بزند. ولی این کار را کردند؛ آن هم با دلایل خودشان. نوار خاکستری به‌معنای واقعی در همه محصولات گوگل وجود دارد. فرق نمی‌کند شما از جی‌میل استفاده می‌کنید یا از گوگل‌ریدر؛ در هر حال نوار خاکستری وجود دارد و گوگل‌پلاس را به شما یادآوری می‌کند. شمارنده قرمز به شما نشان می‌دهد ایمیل دارید و اگر بخواهیم صادقانه بررسی کنیم، هیچ‌کس نمی‌تواند در برابر کلیک کردن روی دکمه‌ای که به شما می‌گوید ایمیل‌های نخوانده‌ای در انتظار شما هستند، مقاومت کند.

در سمت چپ نوار می‌توانید اسم خود را همراه با یک «+۱» قبل از آن ببینید. اگر از گوگل پلاس استفاده نمی‌کنید، این مساله شما را ترغیب به استفاده از آن می‌کند و از طرفی فقط اسم شماست. اگر هنوز وارد نشده‌اید و «+You» را ببینید، باز یک روش مستقیم برای صحبت کردن با کاربر است که حتی عامی‌ترین کاربر را نیز به کلیک روی آن و فهمیدن این که چه‌چیزی پشت آن وجود دارد، ترغیب می‌کند.

تبدیل پیکاسا به تصاویر پلاس

یک حرکت بسیار هوشمندانه از طرف گوگل، تغییر پیکاسا به «تصاویر» (Photos) بود. بنابراین اگر به بخش تصاویر خود یا دوستان خود بروید، فورا به پلاس منتقل می‌شوید. هیچ راهی برای اجتناب از این واقعیت که شما در گوگل‌پلاس هستید وجود ندارد. دکمه‌های گوگل‌پلاس و جستجوی گوگل‌پلاس آنجا هستند. هیچ راه خروجی نیست.

عکس‌ها یکی از شخصی‌ترین محصولاتی است که افراد دارند و علاقه‌مندند آنها را با اعضای خانواده و دوستان خود به اشتراک بگذارند. شما می‌توانید تعدادی عکس از آخر هفته‌تان را در پیکاسا قرار دهید و احساسات آخر هفته خود را با دوستانتان شریک شوید.

تبلیغات

آخرین روشی که گوگل از آن برای نشان دادن «+۱» استفاده می‌کند در تبلیغات است ؛ جایی که آنها از طریق آن کسب درآمد می‌کنند. اکنون «+۱»ها در تبلیغات نیز نشان داده می‌شوند و نه تنها به شما می‌گویند چه تعداد از افراد به محصول علاقه داشته‌اند، بلکه تعداد دوستانتان که از محصول استقبال کرده‌اند را نیز نشان می‌دهد. یک ابزار بسیار قدرتمند برای ترغیب یک شخص تا روی سوژه مورد تبلیغ کلیک کند. اگر دوستان شما روی آن کلیک و آن را Like کنند، چه دلیلی وجود دارد که شما نکنید؟!

استفاده از دکمه +۱ در تبلیغات می‌تواند یک روش واقعی پولسازی برای گوگل باشد و آنها با خوشحالی از آن نهایت استفاده را می‌کنند. همچنین به این معنی است که تبلیغ‌کننده‌ها روی آن دکمه تمرکز می‌کنند و می‌کوشند بیشترین تعداد +۱ها را جمع کنند تا بیشترین شانس را برای دیده شدن داشته باشند ؛ چرا که اگر شما یک تبلیغ را ببینید، دوستانتان نیز متوجه خواهند شد.

یادگیری ما از گوگل

اینها تنها نمونه‌هایی از اقدامات گوگل برای نمایش گوگل پلاس بود. ما همگی قبلا فلش آبی را دیده‌ایم، می‌توانیم +۱ را در ابزار حرفه‌ای وب، تجزیه و تحلیل‌ها (Analytics) و دیگر محصولات مرتبط ببینیم. از این دست موارد بیشتر هم خواهیم دید. در هفته‌های گذشته گوگل اعلام کرد که گوگل‌ریدر امکان «+۱» کردن مقاله‌ای را که خوانده‌اید ارائه خواهد کرد.

این که دکمه +۱ در همه‌جا باشد، به ما یک دید کوچک درباره آینده می‌دهد. گوگل، پلاس را در هرجا که بشود قرار می‌دهند و از آن استفاده می‌کنند. ما می‌توانیم درباره این مساله که آیا پلاس به‌عنوان یک شبکه اجتماعی موفق خواهد بود یا خیر، بحث و گفت‌وگو کنیم؛ ولی صحبت درباره سطوح دیگر این موضوع بی‌فایده است، چرا که گوگل کاری خواهد کرد که ما مجبور باشیم آن را ببینیم و مجبور شویم به آن توجه کنیم.

و درنهایت این که گوگل از پلاس برای شخصی‌تر کردن هرچه بیشتر وب استفاده می‌کند. هیچ SERP دیگر این گونه نخواهد بود و پلاس این امواج را هدایت خواهد کرد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 360
  • کل نظرات : 18
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 9
  • آی پی امروز : 29
  • آی پی دیروز : 135
  • بازدید امروز : 66
  • باردید دیروز : 308
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 66
  • بازدید ماه : 6,950
  • بازدید سال : 59,003
  • بازدید کلی : 251,074